Ulftse Nachtegalen Galaconcert 18 sept. 2022

Poster Galaconcert Ulftse Nachtegalen 60 jaar

De Ulftse Nachtegalen vieren in sept. hun 60 jarig jubileum!

Als je jong wilt blijven, ga zingen als een nachtegaal!

Beste koorleden,

Heel graag willen we u, als lid van een bevriend koor waarmee we samen op het podium hebben gestaan, attent maken op ons Galaconcert

Ter ere van het 60-jarig bestaan van de Ulftse Nachtegalen zingen de Jonge Nachtegalen, het Jeugdkoor en Luscinia - onder leiding van Ben Simmes en Lizette Tijdink - hun prachtigste liederen op zondagmiddag 18 september in de grote zaal van schouwburg Amphion.
Op het repertoire staan feeërieke werken van onder andere Gjeilo, Elgar, Fauré en Poulenc. Ook het achtstemmige Sanctus Amor van Hans Helsen ontbreekt niet. Met deze werken heeft het Jeugdkoor onlangs bij het Europees Muziekfestival voor de Jeugd in het Belgische Neerpelt de eerste prijs cum laude gehaald in de hoogste categorie.
Daarnaast willen u verrassen met de vrolijke Kinderverhalen van Arvo Pärt, liedjes waarvan de tekst speciaal voor de Nachtegalen is hertaald door Jan Rot en die kortgeleden in kasteel Huis Bergh in première gingen. Ook Anderson’s sprookje ’Het Meisje met de Zwavelstokjes’ komt in Amphion tot leven.
Om het diamanten feest helemaal af te maken werken naast de koren ook mee: Pauline Loticius (dwarsfluit), Jelmer Simmes (viool), Frans Hesselink (vormgever), theatermaker Theo Soontiëns, zandkunstenaar Rosa van der Vijver en de crew van Amphion.
Het galaconcert begint om 14.00 uur. Wilt u vanaf het eerste lied, waarin de serene sfeer van de noorderzon wordt opgeroepen, mee op onze muzikale reis? Bestel dan een kaartje. Tickets zijn te verkrijgen via www.amphion.nl. Ze kosten 25 euro per persoon (inclusief garderobe en pauzedrankje) en 5 euro voor kinderen tot en met 12 jaar.
Wellicht tot ziens in Amphion.

Met muzikale groet,
Bestuur Ulftse Nachtegalen