2020-02, De baritons treden op voor ons.

optreden baritoni 2020verkleind

2020 02 de Baritons

2020 02 Joop

Bij Hotel Brasserie Restaurant “de Roode Leeuw” wordt het programma voort gezet.

Als ieder voorzien is van koffie opent spreekstalmeester Steven van Woerkom het tweede deel van onze 56e verjaardag.
Hij legt uit waarom de volgorde van het programma anders is dan gebruikelijk . Ben Simmes heeft deze middag ook nog een concert met zijn Ulftse Nachtegalen”.
Vervolgens wordt stilgestaan bij de ons ontvallen leden Joseph Derhaag en Emiel Geurts.
Daarna krijgen de dames van de nieuwe leden Joop , Ad , Jan en John (herintreder) de welkomstroos aangeboden.
Ook Daphne Maas wordt een roos aangeboden als gast van ons koor.
Steven geeft vervolgens een toespraak over het nut van zang in de “derde levensfase “. Hij citeert hierbij uit een schrijven van een minister, die zelfs bekend is met het Gaanderens Mannenkoor. Bij Steven is een kopie van dit gedeelte van de speech op te vragen.
Daarna was het de beurt aan de baritons met hun muzikale intermezzo. Ieder koorlid heeft op meerdere donderdagavonden na de repetitie kunnen waarnemen dat de baritons o.l.v. Steven nableven om te oefenen voor het verjaardag optreden.
Als gewoonlijk zitten een aantal zangers op de donderdagavond na het oefenen nog wat na aan de bar.
Zo ook afgelopen donderdag. Om kwart over elf !!! kwamen onze baritons uit de repetitieruimte.
Nog even de puntjes op de i zetten voor het optreden tijdens de verjaardag.
Dat belooft iets bijzonders. En dat wordt het. Alles wordt uit de tas getoverd. In samenzang en solo’s worde n 11 prachtige evergreens ten gehore gebracht met de muzikale ondersteuning van Ben en een onvervalste neusfluit .
Wij zijn dankbaar dat het het Chorus Dominithus Gaanderiensis toestemming heeft gekregen buiten het klooster op te treden. De refreinen worden door alle aanwezigen hartstochtelijk meegezongen. Jammer dat we solozang van Wim niet konden horen. Goed werk baritons.

Na de uitgebreide lunch wordt ieder van een drankje voorzien.
Nadat alle aanwezigen voorzien zijn van een drankje kan Steven eindelijk weer zijn “lul-iezer” ter hand nemen.
Voordat hij dat kan doen drentelt hij zeker tien minuten rond het spreekgestoelte De spreekstalmeester is zeer gedreven.
De Jorrick Simmes Award wordt dit jaar uitgereikt aan Joop Liebrand. Joop is erg druk geweest met al zijn podiumactiviteiten. Hij wordt hierbij wel ondersteund door een podiumteam, maar Joop heeft alle touwtjes in de hand.
Gefeliciteerd Joop! Helaas is Joop vandaag afwezig . Na afloop van de verjaardag worden de Award en het bijbehorend bosje bloemen bij Joop thuis gebracht.

foto's: Martin van der Kemp

teksten: Ron Kemperman

Geen afbeelding
Martinuskerk Gaanderen
GM met Con Spirito, m.m.v. Martje van de Kamp, Julian Simmes en Tijmen Stevering.
Datum :  zo 17 mrt 2024