De Jaarvergadering 2023

Elk jaar in februari houdt het Gaanderens Mannenkoor haar Jaarvergadering. Even een avond geen repetitie, maar luisteren naar en praten over het wel en wee van onze vereniging.
Donderdag 23 februari waren de leden aanwezig in de culturele zaal van de Pol.
Het belangrijkste agendapunt was “de toekomst van ons koor” Net zoals veel verenigingen, niet alleen de mannenkoren, maakt ook het Gaanderens Mannenkoor een spannende tijd mee. Als gevolg van veel facetten, zoals vergrijzing, minder toestroom van nieuwe leden en een meer individualistisch gerichte maatschappij, stelden wij ons ook vragen over ons voortbestaan.
Het werd een levendige discussie. We hebben een geweldige hobby, maar de vraag blijft: Hoe lang kunnen we het kwalitatief en kwantitatief nog volhouden?
Ook nu weer bleek dat iedereen hier intens meeleeft.
De slotconclusie was dat we er nog eens met de volle 100% tegenaan gaan. We laten ons niet gewillig naar de slachtbank leiden. De samenwerking met Con Spirito blijft bestaan,. We blijven leden zoeken, kortom: We blijven genieten van ons koor.
Maar we hebben wel een stip op de horizon gezet. In de loop van het komende anderhalf gaan we vol energie verder, maar zullen ons dan wel moeten bezinnen op ons bestaansrecht.
En als we gaan dan………gaan we er wel met een klapper uit.

IMG 20230223 221051 DxO DxO

Applaus voor Willem Maas, die als coordinator van het bestuur de vergadering leidde.